lördag 10 december 2011

Sniff-Göran!!!

Helt plötsligt slår det mig att det finns ingenting på min blogg om Sniff :)

Sniff flyttade hem till oss för närmare 1 år sen, den 19 december. Det var kallt ute, ca -20, och tanten som hade honom ville bara bli av med vår nya kelgris (det var känslan jag hade) så jag och Hanna hämtade honom på parkeringen vid Ledinge trafikplats. Vi hade valt honom i en kull av 4 små missar. Hanna stoppade in honom innanför jackan, nosen stack nyfiket upp och han mjauade svagt och undrade nog vart han var. När vi kom hem skuttade han in i det lilla hålet bredvid öppna spisen:

Första kortet på gosetrollet Sniff-Göran

Lille Sniff gjorde sig snabbt hemmastadd hos oss och våra hjärtan smalt helt och hållet. Han sov hos Hanna i soffan de första dagarna och när hon åkte hem sökte han efter henne i alla vrår av hemmet :(. 

Tiden gick och man växer som kattunge: Man får börja följa med matte ut och klättra i träd tex:

Vad är det på andra sidan vägen? Hästar! Faaarliga djur ;)

Vi har valt att ha Sniff mest som innekatt och när vi är ute är han i sele. Detta av olika anledningar men främst: vi är dödligt rädda för att han ska springa bort (hemska tanke). Där vi bor har vi en stooor åker på ena sidan huset men på andra sidan huset går en väg där i princip INGEN kör de 50 km/tim som står på skylten så han får helt enkelt ha sitt sele på. Men Sniff är ute flera timmar om dagen när han vill i ett 7 meter långt koppel som sitter fast i en pinne i marken. Han smyger i rabatten, kissar i mattes grönsaksland eller mopsar upp sig mot grannskapets katter när de gör intrång på hans revir.
Jag vill gå ut! NU!!!
Vi går också ut på promenader :) Det är inte som att gå ut med hund direkt... man snurrar runt trädstammar, smyger på grodor, sitter och filosoferar och hänger. Nosar upp grannkatter och pinar på i en hiskelig fart. Det är aldrig tråkigt att gå ut med en katt i koppel i varje fall!
Soffmys
Semester i husvagn
Ser världen annorlunda ut så här?





Solkatten

Familjens gosesniff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!