lördag 24 december 2011

Tycker inte om...

... att ta stora beslut som jag inte vill ta...

Sådana där jobbiga beslut som man inte vill råka ut för helt enkelt.
Beslut som inte bara drabbar en själv utan i slutändan även andra människor.
Jag trodde inte att jag skulle vara tvungen att ta ett beslut så här, inte ensam
men nu är det som det är och jag får stå och leva med det efter att jag tagit det.

Blä helt enkelt!

Nej, nu får det bli inriktning mot det glada istället,
det är trots allt julafton idag. En julafton som jag firar med de jag älskar,
eller rättare sagt bland en del av de jag älskar.
Det finns tyvärr människor jag älskar som inte är hos mig av en eller
annan orsak. Självvalt eller inte? Tja, den som lever kanske kan utröna det.

Nu på med lite smink så att man kanske blir presentabel, ner med julklapparna
i påsar för vidare forsling till mor och far där julmiddag skall intas. Det fanns julklappar
att delas ut som inte blev utdelade i år. Tråkigt men sant! Men det blev så.
De blev helt enkelt kvar hos mig.

God Jul till alla som känner att dom är värda det, som varit snälla och ödmjuka.
Som ställt upp för sina nära och kära. Som fanns där för att visa kärlek till de som
behövde det och till dom som tog emot kärleken. Till alla de som är vuxna nog att
våga vara vuxna och till alla de som vågar vara vuxet barnsliga!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!