fredag 30 december 2011

Tjoho... och här går det undan...

... eller vad tusan man ska kalla det för...

Nanade tidigt igår för jag visste att jag skulle upp idag. Efter att ha kämpat med den däringa armen bestämde jag mig för att faktiskt åka till läkaren idag. Jag skulle iofs ändå dit då jag behövde ny medicin. Nu visade det sig att de problem jag hade denna gång nog inte härrörde sig från Herr Dercum utan nu ska jag på provtagning på fastande mage nästa vecka. Det gjorde helvetiskt ont när min läkare försökte lyfta armen. Om det fortsätter så... fortsätter det. Typ!

Förbi föräldrarna en sväng och sen in på Coop för att handla. 3 köttbuljongtärningspaket för 35:- blev 3455:- i skannern... på något sätt kändes det inte speciellt rätt, haha... Tog mig förbi systembolaget (ja, det är sant) och köpte den minsta flaskan med mousserande som fanns och den kommer säkert inte ens bli uppdrucken utan det blir väl som vanligt att kolsyran får försvinna och så använder jag drycken i någon matlagning... Lite reatittning och inköp av lite underkläder :). Konstaterat att underkläder på Lindex kommer jag inte att köpa såvida jag inte vill... känna mig som 75 år... typ... tittar runt lite till och sen påbörjade jag resan hem med att åka in på macken för att lufta däcken. Det är då det händer.... på höger bakdäck!

Ventilf*nskapet hamnar i handen och luften bara åker ur däcket! Snabbt som sjutton in med ventilen igen, ser att det finns luft kvar i däcket... så det är bara att åka tvärs över gatan till gummiverkstaden. Och så gå in... "jo.. hm... kan ni hjälpa mig...?" Alltså, jag hatar det. Jag känner mig alltid mer blond när jag måste gå in så för de utgår alltid ifrån att man som kvinna (och blond) inte kan det där med bilar. Och jag är faktiskt rätt bra på dom... eller i varje fall inte urkass... Hur som helst, när deras kaffepaus var slut engagerade han sig i mina däcks ventiler. Nr 1 byttes, det var ju lixom nästan inget kvar. Vid koll av vänster fram visade det sig att... jo, men visst - f*nskapet läckte så det täcket åkte av och ventilen byttes. Aja... lika bra att kolla höger bak med och då stod han med den ventilen i handen! Så 3 stycken bytta ventiler blev dagens facit vad gäller bilen... för en liten nätt summa av 495:-. I julmånaden! Shit!!! Det fjärde bytte jag ju dagen innan julafton förra året då jag stod med det i handen. På samma mack. Och bytte ventil på samma gummifirma. Men nu ska jag väl inte behöva byta några ventiler på ett tag... hoppas jag :~)

Nu är jag och Rultan hemma i varje fall. Maten upplockad. Jag är så trött på att människor missförstår, lägger sig i, drar egna slutsatser och beter sig som asholes. Och nej, det kanske inte är just dig jag menar utan det kan vara en av de andra 78 personerna (typ... (igen). Eller helt enkelt inte någon speciell. Utan en känsla bara. En undran. Ett ställningstagande. Men min upplevelse är att de som tar mest illa vid sig är de som ofta känner sig träffade. Har man ingenting att vara orolig för så finns det ju ingen anledning att ens rycka på axlarna. Eller?

Egentligen hade jag tänkt att skriva om något helt annat just nu men vid närmare tanke så skippar jag det. Någon annan gång, någon annan dag, någon annan tid kanske jag ska göra det. Men inte nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!