söndag 25 december 2011

Julen firad!

Julafton har gått över till juldag, tidig morgon är väl den rätta tidsangivelsen.

Vi var hos mor och far, stackars mor som lagat så mycket mat. Efter att ha väntat på broder med familj så blev det äntligen mat. Julskinka, mammas egenhändigt gravad lax, köttbullar, den speciella currysillen. Och dopp i grytan - men det äter jag bara inte. Jag förstår inte hur man kan äta blött bröd. När jag var liten sparade mor alltid lite av spadet som jag drack istället men det har jag slutat med... Nu använder jag istället buljongen i mat som smakförstärkare, det blir supergott :)


Småskönheterna fick bla varsin ny mobiltelefon i julklapp - väldigt uppskattat :) Sen fick dom böcker och Lillprinsessan blev jätteglad för sina signerade böcker från Sofie Thrin Johansson och Simona Ahrnsted :) Halsduken som hon tittade på innan vintern kom fick hon i paket och hudkrämer från storasyster. Och fler böcker :) Prinsen fick skärp, ett armband som Storprinsessan klurade ut hur man gör (tack för hjälpen), böcker, Dumleaskar, XBox spel. Och storprinsessan fick ett halssmycke av sina syskon, ett halsband från mor,  nagellack och en del småsaker.

Och nu ... mamma fick vantar, strumpor, godisburkar (att ha medicin i i handväskan), lypsyl, plåster, cerat, godis,  en lekpåse, klistermärken att sätta på min lilla dator (och säkert något som jag glömt) och allt detta i sann Hello Kitty anda :D. Och sen bla  bok som heter Störst av allt är käleken, ögonsskuggor i mängd, sminkbortagningsmedel, 2 sminkväskor fulla med smink, en röd mugg som det står "God Jul", en cupcake att hänga i typ fönstret av Håvard :) och en cupcakeask av Hannas kompis Jorun. 5 nagellack och säkert saker jag glömt att skriva just nu. Det kändes rätt komiskt när tomten sa: mamma... mamma... mamma... mamma, mamma :) Men jag älskar ju små paket med kärlek och omtanke bakom och det var precis vad jag fick.

Det var trevligare än vad det "brukar" vara så vi var inte hemma förrän runt halv tolv så jag som tänkt att gå på midnattsmässan fick helt enkelt tänka om. Väl hemma fixade sig barnens mobiler helt med fungerande surf och katten var kelsjuk. Tände en brasa då vi tyckte det var lite kyligt och plockade bland våra julklapparr :)

Men nu börjar det väl bli dags att krypa ner i sängen!

Natti natt God Jul och suss gott <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!