onsdag 25 januari 2012

Är en känslotampong...

... och är så "stolt" över Anton Hysén. Det händer att våra betalkanaler har bra och sevärda program och ett av dom är helt klart kvällens program om "Det blir bättre". Själva titeln tyckte jag först lät som något i stil med "Det kommer mera" och jag stönade över att "jaha, nu kommer ännu ett program i raden av sk underhållning och lekprogram". Första avsnittet avstod jag ifrån att se av egen vilja då det handlade om sexuellt utnyttjande av barn. Jag klarar inte av att se sånt på TV - jag mår så dåligt av det helt enkelt. Avsnittet efter missade jag av någon anledning men kvällens program hade jag bestämt mig sedan länge att jag skulle se.

När jag växte upp på min lilla ö levde man i sin egen lilla värld. Ja, det gör väl alla ungar mer eller mindre. Jag vet att när jag var 16 lärde jag känna min första kompis som var (på den tiden) bisexuell. Jag har nog aldrig skrattat så mycket som den sommaren då vi spelade in Jesus och de 15 lärjungarna iklädda jutesäckar. Mattias, mitt ler- och långhalm som våra föräldrar kallade oss och där jag var var för det mesta Mattias, var Jesus och han fick minsann ha en grön jutesäck på sig. Han som knäckte idé med filmen blev en nära vän. Sen blev jag SSU-are och där träffade man nya vänner. Efter att ha umgåtts med T. knäckte man snart koden vilka som spelade på min egen planhalva så att säga. En av dom var P. Ett par år senare, när storprinsessan var liten och jag ute i festsvängen varannan helg brukade bland annat T, P, jag och några andra gå ut tillsammans. Jag har nog aldrig haft så roligt när man raggat killar i varje fall som när man gör det tillsammans med gaykillarna. Då kunde man ju i varje fall diskutera snygga häckar på ett rakt sätt. Ibland intresserade vi oss för samma killar och slog alltid vad om vilken sexuell läggning dom hade. Ibland avgick jag med segern - ibland dom.

Jag har aldrig sett skillnaden som en del människor vill göra gällande finns mellan människor med olika sexuell läggning och än idag är fördomarna så oerhört stora och ibland ignoransen så total! Alla människor är vi likadana... Jag var på en utbildning i homosexualitet - ja, den hette faktiskt så. Tjejen som pratade var urmysig och pratade bland annat om hur människor såg på henne och hon berättade bland annat om måndagskaffet på jobbet. Alla berättade om vad dom gjort och det skrattades och logs. När det kom till hennes tur och hon talade om att hon och hennes sambo varit ute och plockat svamp så såg hon i deras ögon hur de tänkte "och vilket sten hade dom sex på då"? Alla andra fick frågor om vart dom hittat sin svamp utan hon, det var som om hon besudlat platsen... Jag tror inte alls att gaymänniskor har mer sex än oss andra människor, typ 1 gång om dagen när man är i ett förhållande...

Därför tycker jag att Anton Hysén är så strong när han berättar i tidningar och TV. För att inte tala om när han stod mitt på Ullevi... Snygg är han också så att man nästan önskar att man var kille och bög...

Jo, fick faktiskt behålla den lilla middagen jag stoppade i mig :D.... Yeahhh! som lillprinsessan brukar säga!

Kram och några pussar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!