fredag 6 januari 2012

Högst varierande...

... har dagen varit. Ibland är verkligen dagarna och veckorna fulla med olika uttalanden. Ibland känner man sig ju riktigt som om "vem, vem? vem!"... jaha... det är MIG ni har så vitt skilda åsikter om. Alla människor har olika utgångs- och referenspunkter vilket ibland är mer tydligt än andra gånger. Men att människor har åsikter om min lilla person och så vitt skilda tycker jag är rätt roligt. Då de positiva är de som är övervägande väljer jag att lita på dom...

Jag brukar få frågan om jag är så j*vla redig som jag är när jag skriver. Lever jag så som jag lär med andra ord och svaret på frågan är: ja, i så lång utsträckning jag kan. Men jag är långt ifrån ofelbar - och jag har inget svårt att erkänna det heller. Men jag dricker knappt alkohol, jag är ingen kroghängare, jag är ingen sucker för droger, jag försöker vara rättvis mm mm. Visst låter det som om jag är en supermänniska? Jag kan absolut gå ut på krogen och dricka en väldig massa sprit, dansa på borden och flirta hej vilt. Ingen människa är alltid rättvis men man kan alltid försöka vara det och man kan ju definitivt försöka hålla sig till sanningen och har man svårt för det kan man ju helt enkelt hålla tyst? Bland de ultimata lögnerna är väl bland annat när ett antal personer snackar väldigt mycket skit om varandra, egentligen rent förtal och sen sitter och lismar som en annan spyfluga för samma person? Ibland har jag sån lust att bara lyfta på locket och tala om vad vederbörande sagt om varandra. Det skulle ju egentligen vara rätt spännande, Men tyvärr är det ofta så att eftersom att de är så ofelbara (som dom absolut inte är) så skulle de ändå inte ha hjärnkapacitet att inse att det är dom själva som ligger bakom... men det skulle ju kanske vara roligt att någon gång vara så där elak och tröttna och vara likadan som "dom". Ja, sjutton man kanske ska vara som "dom andra" ett tag, ljuga för personlig vinning, för att hindra mina barn att träffa sin pappa (det vore ju i sådana fall inte vara någon skillnad mot hur det är nu), berätta lite lögner för att en mor/far ska få det värre i FR. Eller någonting annat roligt... Tja, någon dag kanske... troligen inte alls!

När jag läser inläggen här inser jag att jag har varit inne i en period där jag varit väldigt allvarlig. Ja, jag är väl det då. Det stämmer nog. Det är väl olika faktorer som spelar in men det är en del faktorer som alltid följer den röda tråden - bland annat bakgrund, uppfostran och upplevelser i livet. Jag är bara så trött på människor som lever för skitsnack. Men dom måste ha väldigt fattiga liv om andras liv är så mycket mer intressant än deras egna...

Men nu lämnar jag avdelningen för stora irritationsmoment och glider tillbaka till där jag egentligen började, med att jag är underbar! Att få höra sånt är mer än upplyftande för själen. Okej, det är väl inte så att jag brukar få höra att jag är ful, tillhör inte avdelningen för träsktroll (som en del ex brukat benämna sina ex som)  men som alla andra människor lider även jag av dåligt självförtroende vad gäller mig själv och mina attribut så att säga ibland. Ändå har jag alltid medveten om att jag ändå är rätt söt, vacker, underbar och får man höra det många gånger, blandat med mystiska uttalanden om att man "andas sex" så inser man någonstans där att det stämmer nog. Tror säkert det finns ex som inte framställt mig i fördelaktig dager men dom har jag rätt bra koll på för det är väldigt få av dom som jag inte är på god fot med... Men när det händer att man dippar gäller det att fokusera mot att minnas de goda orden.

Nej, nu ska detta icketräsktroll ta och göra något annat!

Dumdidum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!