lördag 28 januari 2012

Det var värst...

... vad sent det blev idag. Eller ska man säga morgon...? Det blir så ibland när man har det trevligt... Dagarna och kvällarna som har en tendens till att bara försvinna känns bara så bra. Sen känns anledningen till den sena kvällen gott i hjärtat om man säger så <3. När jag kom hem igen satte jag mig på stolen i hallen och bara log... jag kunde inte göra annat. Jag kunde inte bara gå och lägga mig direkt, var och är tvungen att smälta kvällens händelser först.

Ni vet, försöka smälta ner känslan i bröstet, klättra ner från taket, landa luftballongen, stanna gocarten eller vad man nu än ska kalla det för. Inte för att jag vill stiga av men jag skulle däremot behöva lite sömn så att sakta ner farten lite för att kunna somna skulle vara trevligt. Så att jag kan vakna i morgon, slå upp mina blåa vackra ögon och möta en ny dag (som i och för sig redan börjat :) men ja, antar att ni förstår känslan...

Ibland vill man ju bara inte åka hem men man måste och när man väl kommer iväg så känns det som om bilen hoppar iväg i takt med hjärtslagen. En riktigt härlig känsla är det. Det är ju inte som att man tar vad som blir över av känslorna. Jag fick med mig ett par väl valda ord på vägen. Ord som jag ska säga till mig själv innan jag slöt de blåa vackra och ord som jag skulle säga till mig själv när jag öppnade de lika vackra :). Och jag kommer att minnas varje ord jag skulle bära med mig.

Pratat mycket, skrattat mycket. Myst. Och fått sådana där mysiga komplimanger som man bara älskar att få höra... och det känns rätt bra faktiskt :)

Just nu ska jag gå och sova och drömma sött... sött... och drömma om alla underbara superlativ som jag fått höra om mig själv... och man sover nog rätt gott när man får höra om vackra ögon, söta skrattgropar, en underbart ödmjuk och ärlig personlighet och allt annat <3

Tänk att lilla jag... som idag... kände känslan av att dra ner de senast inköpta byxorna utan problem utan att knäppa upp knapp och gylf... är så oerhört underbar :)

Lite kramar och pussar bjuder jag på så här på tidiga morgonen!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!