fredag 6 januari 2012

Är helt...

... osannolikt trött idag. Kanske inte så konstigt då man satt uppe till 05.30 inatt och kollade småkronorna ta guld inatt :D. Då har man nog rätt att vara trött. Yepp - nu har jag bestämt att jag har det!

Livet går ofta ut på att ta ställningstaganden. Man gör bra och man gör dåliga val. Det tillhör livets karusell så att säga. En del val visar sig vara lyckoval och andra val önskar man att man aldrig gjort för man får betala för dem en lång tid efter. Det är så det är och det är det som kallas för livet. Ibland består livet av allvarliga saker och ibland så fylls det av trivialiteter. Jag tror att man behöver båda två faktiskt för att få någon balans i livet.

Jag vet att jag ibland när jag skriver tycker att jag är så f*ckin' allvarlig och ja, jag är det ibland. Ofta när jag skriver. Där emellan är jag inte allvarlig alls. Jag ballar ur totalt, släpper allt och bara är... tossig. Lillprinsessan brukar titta på mig och säga "mamma - mår du bra eller"? och ja, jag mår bra då :). Jag är så oerhört barnslig ibland men det bjuder jag på som jag brukar säga... Orka vara så där allvarlig och redig hela tiden...

Okej, jag dricker inte så mycket alkohol kanske men faktorn att kunna ha roligt och göra bort sig ligger inte i mängden alkohol utan hur man är som person. Alkoholen förstärker egot och taggar ner spärrarna man satt upp för sig själv. Jag behöver inte alkoholen för att ställa mig och dansa på ett bord - jag dansar där i varje fall. För att jag är jag helt enkelt. That's me in a nutshell!

Men det var egentligen inte det jag hade på hjärtat just nu. Just nu bär jag en sån oerhörd stolthet i mitt bröst. I min värld finns en flicka som jag är så oerhört stolt över. En blivande 17-åring som gjort ett jättejobb! Hon, som så många andra tonåringar, blev lite vilsen i övergången mellan barn och vuxen, och struntade i sin skolgång och gick ut grundskolan med mer än dåliga betyg. Men hon har nu gjort ett jättejobb, gick om 9:an och fokuserade åt rätt håll. Nu har hon betyg i alla ämnen, har slitit som ett djur med skolan, skaffat nya vänner och vuxit som människa. Så söt och mysig tjej. En av mina hjärtetjejer och jag är verkligen stolt över henne! Så där så att det riktigt spränger i hjärtat stolt...

Nej... hm... man kanske ska försöka göra något typ vettigt i dag...? Eller inte!

Dumdidum ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!