måndag 23 januari 2012

Nyduschad...

och färdigpåklädd så nu kan du ringa igen....! Ja, vad i allsin dar är det jag säger...? Jo, så här:

Telefonen ringer: (Storprinsessans underbara röst hörs som ringsingnal)

"-Ja, det är Catharina.
- Hej... hur är det?
- Jo, det är väl bara bra antar jag.
- Vad gör du?
- Det vill du inte veta!
- Jo, men snälla... annars skulle jag ju inte fråga jöö.
- Okej... sitter naken vid datorn... (haha)
- Öööh... åååkeeej... Hm... varför sitter du naken vid datorn? Stora datorn?
- Mm...
- Men då kan ju någon se dig...?
- Äh, då får dom ju bara se något snyggt och det syns ändå inte så bra från vägen.
- Hm... ååkeej... Men varför sitter du där?
- Torkar...
- Torkar???
- Mm... har precis kommit ut ur duschen...
- Öööhhh... åkej... Plockar fram rena kläder nu då?
- Mm, snart... tänkte ta den rödsvarta BH'n med tillhörande trosor också...
- Men alltså... vad är detta?
- Ja, men du frågade ju...?
- Mm... jag gjorde ju det... Men du - jag måste absolut gå på herrummet nu!
- Okej... varför det?
- Fråga mig inte!
- Jo, men snälla... lite bara?
Klick!
---

Varför detta nu då? Haha... men det är egentligen så typiskt mig och ibland kan jag bara inte låta bli...
Härom dagen fick jag låten "Born to be wild" i min "hand". Kunde helt enkelt inte låta bli att le en hel del åt det och sa att "ja, den är ju träffande... "- Varför kände du dig träffad av den? frågade avsändaren. Jo, men det vet du om du tänker, vännen!... tyst, tyst och tyst... sen kom det - Jo... jag vet vad du menar ;). Fortfarande? Alltid...! Ja, alltså... du är verkligen någonting utöver det vanliga...".

Nej, det är jag nog egentligen inte alls. Inte om jag tittar på mig själv med mina egna ögon. Trots allt är det saker i mitt liv som inte stämmer alls, det finns människor jag saknar, människor jag älskar, det finns människor jag hatar... Jag trodde aldrig att jag hade det i mig att känna hat, har alltid varit den förlåtande och är man förlåtande är det svårt att hata. Jag äger fortfarande styrkan att förlåta men jag har upptäckt den nya känslan av att kunna hata och jag kan ju säga att jag inte uppskattar den. Får arbeta lite med mig själv där så att jag hittar tillbaka till mig själv helt och hållet. Mitt i allt som händer är det uppenbarligen någon eller några som uppfunnit den nya sporten att "göra Pebbles så illa som möjligt". Jag är fruktansvärt trött på breven som hamnar i min inkorg - jag lovar! Målet är ju redan uppfyllt så varför fortsätta? Vad vill ni att jag ska göra med innehållet i dem? Jag antar att den/de som kommit på att skicka dem vill att jag ska sänka mig till deras låga nivå men nej, jag har inte planer på det i varje fall. Men ibland så önskar man ju verkligen att människor kunde växa upp, bete sig som folk. Sluta vara så jävla falska och beräknande. Det "bästa" är ju att dessa människor oftast "inte ser" hur mycket de gör bort sig själv genom att vara "störst, bäst och vackrast" på ett sätt som andra människor bara säger "suck" för och skakar på huvudet och bakom ryggen på dem snackar skit om dem... Det finns absolut de människor som faktiskt ÄR "störst, bäst och vackrast". Jag känner ett par av dom själv... och jag är tacksam över att jag fått lära känna dom för om dom inte fanns skulle jag betvivla mänsklighetens varande över huvud taget. Det är tur att dessa människor finns omkring mig så att jag kan fortsätta vara den underbara person som jag faktiskt är...

Dagens låt blir återigen en låt av Hinder. En av de låtar som går rätt ofta är just nu:


Lyrics | Hinder lyrics - Thing For You lyrics

När jag lyssnar på musik så lyssnar jag på innehållet i texten. Är sen själva musikarret bra så hamnar den i min spellista...

Nej, dags att göra det som någon sa att jag inte behövde göra... göra mig i ordning!

Kram på dig! Den som känner att du får den alltså... Ni andra - känn kniven rispa...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!