lördag 7 januari 2012

Dagen efter...

... utgång. Den där känslan av att man är halvdöd: efter att väl ha fått vännens säng att sluta snurra i natt var jag helt död för omvärlden till klockan var runt halv 1. En envis klockas tickade gjorde mig vansinnig samtidigt som sängen envisades med att gunga och snurra så plockade jag ner Spindelmannenklockan som hängde på väggen och begravde den under ett par termobyxor jag hittade, tog medicin och bestämde mig för att jag sjutton skulle sova! Klockan var då 05.56... Efter att väl ha släpat mig upp, fått på mig kläder och fixat till mig halvdog jag vid köksbordet och pillade i mig min medicin och stönade efter kaffe. STARKT kaffe! Kallt var det ute också! Det tog ett antal timmar innan jag klarade av att köra därifrån...

Hur var då kvällen ute? Efter att ha bestämt oss spontant så blev det en utekväll. Fördelen medd en nära 16-årig son är att han kan vara systervakt till systern som är nära nog 13 år. Snabbdusch, på med bästa festmakeupen, leta fram kläder man känner sig vacker i och så fixa det nya rufsiga håret med vax så var det in i bilen. I handväskan slängde jag ner lite smink, tandborste och rena underkläder (ja, det är en sak att ha en förhoppningsvis inte allt för smutsig blus på sig dagen efter men underkläder vill jag ha fräscha och en tandborste är ju att föredra:). Väl framme körde taxin in på gården så det var bara gå från en bil till en annan. Upptäcker att taxin körs av en gammal pojkvän sen jag var runt... 16 (?) Kommer faktiskt inte ihåg riktigt, det var lixom inget allvarligt och jag var inte speciellt ledsen då det tog slut efter ett litet tag. Vi klev in på stället vi skulle till precis när bandet började spela. Ett band bestående av musiker jag hört många gånger, hade till och med ett kassettband med dom en gång i tiden för ... X antal år sen. Lika bra nu som då :) Tung rock, blues, hårdrock - alltså drag rakt igenom! Jag som nästan aldrig dricker alkohol drack nu alkohol. Anledningen till att jag inte dricker så mycket är att jag inte tycker det är speciellt gott, att jag ofta har lika roligt utan det och att jag faktiskt glömmer bort att jag har det hemma.

Men nu var det dags :) Ölen var jättegod och bara rann ner genom strupen! Registrerar kvällens andra gamla pojkvän, den här gången vet jag att jag gick i 8'an och 9'an då vi var tillsammans. I omgångar. Han spelade gitarr och sjöng i min bästa kompis band. Min kompis spelade bas. Han fullkomligen flög in i min famn och undrade vart jag befunnit mig sen vi såg sist, vilket vi kom fram till var för 8 år sen då det var 20års jubileum.  Åh, vad han pratade... Jag hängde inte med på hälften, haha och ärligt kan jag ju inte påstå att jag var speciellt intresserad av att lyssna heller utan lyssnade mest på bandet och funderade för mig själv att "vad tänkte jag på när jag var ihop med honom???" Idag skulle jag inte sett en gång på honom ens... :~). Det jag kommer ihåg mest vad han sa var att av alla kvinnor han känner (ja, han känner en hel del, han är den typen av kille) så är jag den som har absolut vackraste ögonen och leende. Inte sånt där leende där personer grinar och man ser hela tandköttet i överkäken utan ett vackert och tilltalande leende som man vill se mer av. Ehh... okej blev min kommentar... Lämnade med varm hand över honom till en av tjejerna i sällskapet som inte såg ut att ta illa upp..., haha! Mer öl och sen en himla massa dans till grym musik. Att bara få rasa loss till Ebbas 800 grader var en helt underbar känsla! Och ölen och Smirnoff ice smakade lika bra hela kvällen och lixom bara försvann i en rasande fart.

Idag är fötterna döda... att pressa ner dom i de högklackade stövlarna idag när jag skulle hem kändes som ett straff. Nu sitter jag halvt avliden i soffan och försöker se på Mumien. Det finns en person som vet precis hur "svårt" jag har att se Mumien. Det finns en del goda och mysiga minnen till den filmen. Minnen jag sparar ömt och varmt djupt inne i mitt hjärta.

Dumdidumdum ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!