fredag 20 januari 2012

Läkarbesök...

... i morse! Ja, det är ju alltid en upplevelse. Idag var det en upplevelse utöver det vanliga. Dels var ett av provsvaren definitivt inte vad jag trott att det skulle vara och den andra var att vi inte hittade min medicin att skriva ut till recept! Det finns en (!) EN ! medicin jag kan äta som ger någon lite effekt på min sjukdom... vad i hela friden gör jag om den inte finns att köpa längre? Det finns ingen utbytesmedicin... Tja, man kan ju faktiskt bli knäckt för mindre...

Så nu sitter jag här och funderar över livet och vad jag ska göra nu då? Okej... jag har suttit i roligare sitsar ska ni veta.

Efter detta hämtade jag ut den medicin jag kan äta och sen åkte jag och fikade hos mor och far. Far har ju faktiskt minskat sin arbetstid nu - han har minsann slutat jobba på fredagarna...! Visst... han är ju endast 75 år så det kan han ju absolut vara värd :) Vi pratade om den avsatte skolchefen i kommunen, barn som tyvärr börjat med droger och som tagit en överdos (pappas jobbarkompis's dotter), min medicin och lite annat smått och gått. Efter detta vidare för att handla ved och sen smet jag in på Blomsterlandet för att köpa mig en bukett tulpaner :) Jag älskar tulpaner... och visst är jag väl värd att skämmas bort så säg?

Efter detta stod mathandling på schemat... jag avskyr att handla mat... Jag avskyr att laga mat... och ändå är jag så f*ckin' bra på det... konstigt det där egentligen men det är så det är. Sen ville jag bara hem!

När jag åkte in till stan hamnade jag bakom vad som måste varit "Stolpskottens trafikskola" eller så var det inspelning för "världens sämsta bilförare"... Jag vet inte men jag vet att jag blev vansinnig... Det är 80-väg nästan hela vägen in till byn... och vi körde i mellan 60-70 km/tim.. Jippie (not) när man känner att man börjar bli stressad... 3 stycken bilar var det i rad. Blåa små fina f*ckin' Audis... Jaja! Här ska det tränas... OMKÖRNING!!! I 60 km/tim... Nej, det vore ju dumt att göra det liiiite fortare. Okej.. jag fattar att de inte vill att man ska köra om i högre hastighet än den tillåtna.. men om man nu ska göra detta på en landsväg kan man ju vara vänlig att släppa förbi oss andra som faktiskt har körkort... Men nej.. varför det? Det som var ännu konstigare var omkörningarna... De körde om vid heldragen linje... vi de långa strecken... eller varför inte i uppförsbacken med krök på toppen? Och medan de ändå höll på så tog de några vid mötande trafik också... Antingen så måste de 3 bilarnas lärare suttit och sovit, varit stumma, sovit på utbildningen eller varför inte - alla 3 på en gång!!! När jag väl påbörjar (JAAA! Äntligen! en omkörning av blå Audifanskap nr 3 så slänger den sig ut framför mig! Utan blinkers också för säkerhets skull och jag kan ju bara tacka min lyckliga stjärna att jag då inte fick möte OCH att det var en busshållplats på andra sidan vägen... Jag hoppas vid min gud att jag aldrig kommer att möta dessa bilförare igen (eller deras lärare)...

När jag tog körkort och gjorde min landsvägskörning så fick vi bassning direkt av Håkan om vi så lite påbörjade en omkörning där det inte var bra tillfälle för den. (Men jag gjorde det med bravur som alla mina andra körövningar och jag kan ju stolt säga att jag endast tog 9 körlektioner innan uppkörning för då ansåg min lärare Kurt att han inte hade mer att lära mig... hade också högsta betyg vid uppkörningen....)

På vägen hem var det en rööd SAAB som var vägens riddare och höll den enorma hastigheten av 55 km/tim men han hade i varje fall vett att köra åt sidan på samma busshållplats som jag befunnit mig i ca 6 timmar tidigare...

Väl hemma... består gången till huset av ren is... halkar in och hämtar saltet... saltar... halkar in med påse 1... halka tillbaka... halkar in med påse 2... halka tillbaka... halkar in med påse 3... halka tillbaka... och till slut kommer även handväska och småpåsarna in... Vadan denna procedur? Tja, har man en högerarm som inte vill fungera så... blir det så! Det är någonting man lär sig att leva med.

Väl inne, in på toa, spy och sen börja packa upp. Sätta på kaffe... skulle aldrig klara mig utan kaffe... Prinsen och lillprinsessan kommer hem och prinsen får för sjutton ta in veden jag köpt ;) och lagom till dess hade isen försvunnit ...

Lite vila, och sen matlagning... det var gott att få i sig lite mat som faktiskt tyckte att magen var ett ställe att man faktiskt kunde stanna på :D. Storprinsessan ringde och sa att hon slagit rekord i skolan om att tidigast bli erbjuden vikarietjänst och sommarjobb - 3 dagar :) så nu har hon 3 stycken ferie/helgjobb att välja på. Ja, jag är en väldigt stolt mor!

Svarade ett långt brev på Christers denna gång korta brev :)

Nej.... nu är det dags att gosa lite, drömma lite... fundera lite och inse att livet kommer att återvända i morgon... och i morgon... och i morgon och mina beslut... de måste tas vare jag vill eller inte.

Tjoflöjt, ha det gott! Hur var din dag för den delen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!