måndag 30 januari 2012

En summering...

... av månaden som gått kanske är på sin plats. Tiden går alldeles för fort ibland, man undrar vart den ska ta vägen - vart tar det slut någonstans.

Den här månaden har varit oerhört tuff - ur olika perspektiv. Känslomässigt har den varit ett rent och helt helvete! Yepp - sanningen ska fram och så är det. Inget att orda om vad gäller det. Dessutom så har det mesta som hänt också varit i symbios med känslorna och det känns ju... ... ...

Vad har jag gjort den här månaden då... sagt upp ett kontrakt... det kändes oerhört märkligt faktiskt men men - det är inget jag kan göra åt och nu har tillfället glidit mig ur händerna. I december tog jag prover för att de skulle se om något var fel, nya prover togs i början av januari med bredare sökspektrum och nu har en tredje omgång av prover tagits. De provsvar som jag hittills fått var trots allt lite förvånande men bra.

På politikfronten är alltid januari en lugn månad. Inte för att det inte händer någonting inom politiken men januari är vanligtvis en lugn månad då man ofta har de avslutande mötena för föregående år sent i december. Men det har ju hänt saker... Barn- och skolas chef fick sparken och som sittande i Utbildningsnämnden så kan jag inte säga att jag sörjer hans avsked. Jag brukar inte vara så elak men ibland är det motiverat och har man fått så mycket klagomål som han har fått om bland annat toppstyrning så är det inte mer än rätt. På det nationella planet är ju naturligtvis Håkan Juholts avgång det som dominerat. Jag visste inte vem han var när han valdes och jag "vet" fortfarande inte inte vem han är förutom att han gett ett smärre förvirrat intryck ibland. Jag tycker han gjorde rätt som avgick men däremot tycker jag inte om den delen av det mediadrev som varit och som byggt på lögner och hörsägen. Jag tycker faktiskt att våra politiker förtjänar en objektiv granskning byggd på fakta. Jag tycker också att det är märkligt att så stort av dagstidningarnas fokus ligger på Socialdemokratin och inte vårt lands styrande allians. En ny ledare för Socialdemokraterna, Stefan Löfvén valdes och jag hoppas att han blir bra och ger ett, hm... redigare uttryck. Det är oerhört skönt i dessa dagar att vara Socialdemokrat utur ett ideologiskt perspektiv - det ger ju att man kan titta bakom personstrider.

Lillprinsessans käkar har redan kommit mycket mer på väg mot rätt ställe än vad tandläkaren förväntat sig så hon fick börja med gummisnoddarna 3 månader tidigare än vad som var menat från början. För övrigt är hon jätteduktig med gummisnoddarna - jag är verkligen stolt över henne. En sväng av influensa fick vi allihopa! Lillprinsessan har ju varit mer eller förkyld fram och tillbaka länge men läkaren säger att alla prover är bra så det är väl helt enkelt så som läkaren sa att hon verkar dra åt sig bakterier och virus. Men till och med Prinsen blev sjuk, sista gången han var sjuk var när han hade svininfluensan 2009. Det har blivit dags för Prinsen att söka till gymnasiet och han har bestämt sig för vad han ska söka - teknisk linje i första hand och el-teleteknik i andra hand. Ja, det blir säkert bra... Och så gick XBox'et sönder någon dag innan jag fick reda på att jag vunnit spel i Pricerunners tävling.. Jamen jippie!!!

Jag var ute på krogen för första gången på år. Lyssnade på levande rockmusik och träffade bla gamla pojkvänner av alla människor... och funderade över vad fan man tänkte med när man var yngre. Jag var absolut inte nykter heller... men nu kommer det dröja innan alkoholen rinner över mina läppar igen. Har också startat operation sluta röka, vilket ibland går mycket lättare än vid andra tillfällen. Allt kräkande, den totala avsaknaden av matslust och det faktum att allt smakar den nya sensationella smaken smaken Scotts Brite med kaffesump har gjort att jag gått ner i vikt. Vänta... (spring, spring.. våg och tillbaka) nära 12 kg (!). Att gå ner i vikt när man har Dercums är nästan omöjligt men om man inte får något över läpparna så förlorar man ju uppenbarligen i vikt ändå. Det känns roligt när man får på sig kläder man inte förväntat sig att få på. Men av olika faktorer så blir det nog inte stadigvarande. Och medan jag redan är inne på det där kroppsliga så lägger vi att jag nästan slutat sova också. Det blir ungefär 4-5 timmar per natt och läkaren säger att det är på tok för litet... Farbror doktors recept är att nu jag måste sova och äta ordentligt och jag försöker verkligen... har i varje fall kommit så långt att jag får i mig lite mat på kvällen - även små framsteg är framsteg.

Nya porträttbilder togs också. Någon frågade mig varför jag hade "gamla" bilder som profilbilder på FB och jag sa att de är ju alldeles nytagna... Det är ju verkligen att bara tacka för komplimangen :D. Jag är tacksam för att jag är det av syskonen som ärvt pappas gen vad gäller åldrande. Pappa ser ut som han är runt 60 men han är 75...  En hel drös av komplimanger har också passerat öronen och huvudet. Om jag ska tro dom är jag bland annat en underbar tjej med en underbar personlighet. Ärlig, omtänksam, fin. Oerhört klarsynt och intelligent. Vacker som ett stilla sommarregn, med ett leende som förtrollar och ögon som är oerhört vackra :) Är jag verkligen riktig och sann?  - Och när man mår så dåligt som jag har gjort så är det bäst att suga åt sig av superlativen.

En vacker inbjudan till de värmländska skogarna har jag också fått - och förhoppningsvis får jag även då den tatuering som jag skulle få!

I övrigt har jag saknat, gråtit och varit helt loss men det släpper...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!