söndag 8 januari 2012

Börjar dagens...

... datadel med att läsa tidningen på nätet. Idag föll valet på UNT av någon outgrundlig anledning. Överst på sidan ligger då att "pappan till den 10-åriga pojken är polisanmäld". Läser om pappan som alltså lämnat kvar sin 10-årige son vid innebandyhallen för att han tyckt att pojken spelat för dåligt och då kunde ta sig hem själv! I över -5 grader i sina spelarkläder (tunn spelartröja, shorts, strumpor och skor). Pojkens ytterkläder har pappan också tagit med sig!!! Ja, men ni läser rätt!

När den ledare som hittat pojken väl fick tag på pappan står stolpskottet fast vid sitt ord att pojken kunde gå hem. Matchen hade varit i Uppsala, familjen bodde mot Fjollträsk till. Alltså - jag är inte mycket för våld över huvud taget men i sådana lägen är det ju nästan skott i pannan som gäller. Det är ju barnmisshandel på hög nivå. HÖG nivå!!! Som tur var har pappan blivit polisanmäld av någon vettig person.

Jag kan inte ens föreställa mig hur stor ångest den lilla pojken måste ha haft när han närmade sig hemmet i bilen tillhörande en annan förälder i laget. Att vara tvungen att komma in i hallen där denna pappa finns. Hela min mage knyter sig av oro... hoppas verkligen att pojken har en stark mamma som klarar av att hålla pappan stången och trösta pojken. Det är inte min sak att lägga sig i deras förhållande men hade det varit min karl som lämnat mitt barn i ett sånt läge så hade jag sagt till han att gå, lägga in sig på psyket, försvinna - vad som helst bara han höll sig borta från mig. Och helst även mitt barn men så lätt är inte livet. Barn behöver oftast båda sina föräldrar, det är väldigt sällan faktiskt att barn inte behöver det. Och någonstans gäller det nog att inse det med när man är vuxen MEN denna pappa borde få gå ett gäng kurser i livets hårda skola så att han tar ut sina aggressioner på någon annan än sin lille son.

Lägger ut länken till artikeln också: Pappa lämnade kvar sonen vid innebandymatch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!