torsdag 19 januari 2012

En morgon


När du mist den du älskar, ska du veta
Att om du i det förflutna börjar leta
Och minns det som var fint och bra igår
Kan det hjälpa dig att läka dina sår.


Låt sorgen ta den tid den behöver
Innan du söker efter lyckoklöver
Det vackra kommer du att minnas
I dina tankar skall det alltid finnas


Tårarna strömmar nerför din kind
Låt dem falla, för sedan kommer varmare vind
Du har rätt att känna ilska och vanmakt
Rätt att sörja i din egen takt
Ingen annan ska bestämma, kära du
Om du ska gråta då eller nu


Bry dig inte om ifall någon dig vill klandra
En dag blir det deras tur att denna väg vandra
Så min vän - försök att förstå
Att du i din egen takt måste gå
Du ska veta - hur mycket du än sörjer och saknar
En morgon är det sol när du vaknar...


----------------


Tänder ett ljus, klockan är 14.00. 

Det känns lite extra svårt, tänker på det jag förlorat.
Livet är aldrig en rak linje även om man önskar så.
Så många saker man önskade var osagt, 
så många saker man önskade ogjort.
Så mycket strunt som människor säger,
så mycket ondska det faktiskt finns.
Så mycket godhet omkring oss,
kanske minst där vi tror den finns.
Din närmsta vän kan stå i din väg,
ett falskt leende som inte vill dig väl.
En hand som sträcks ut, 
ser du den?
Ser du välviljan som runt dig står,
eller väljer du att gå i sorgens spår?
En älskad som försvann -
en människa man förlorade.
Man blir äldre, man förlorar fler.
En älskad morfar, en älskad farmor
som ej finns bland oss mer 
blir en tydlig upplysning om livets skörbarhet.


Ta väl hand om ditt liv istället för att gå i sorgens spår.
Det är svårt, det är orättvist
men det är dit vi alla går.
Välj din väg då du går - 
gå stolt
var en vän.
Ge av din kärlek 
till de som vill ta emot din.
Ge av din vänskap 
till de som vill ge dig sin.


----------------------------------------


Ibland minns man med tydlighet det man skrivit genom åren -
ibland minns man det inte alls. Dessa ord minns jag som om det var igår jag skrev dom men det var efter att mormor dött då jag begravt alla 4 far- och morföräldrar. De blev publicerad då och jag publicerar dom själv nu. Det var svårt då och det är svårt nu.


Vila i frid mitt hjärtas Diamant
Du kommer alltid att finnas i mitt hjärta <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!