lördag 21 januari 2012

En händelserik dag...

... må jag säga! Idag vet man ju inte riktigt vilken ände man ska börja ifrån... (?). Trots att jag inte somnade förrän klockan var runt 5 i morse vaknade jag runt 11. Konstigt nog var jag rätt pigg ändå. Slängde på stora datorn och tänkte att va fan... det där ljudet... Jag vill ju kunna spela en av mina nya favoritlåtar högt:



Loggar in på Facebook och ser att Kippe och Anastasia äntligen var på väg mot BB :) Den här bebisen har vi ju väntat på sen bröllopet då jag noterade att Anastasia inte drack alkohol och frågade henne om varför... Juholt ska ha presskonferens kl 15.00... Ja, men den nyheten visste man ju om så den hamnade ju helt i skymyndan i mitt hem idag...
Ser Dobbys uppdatering om att han ska ut och gå och jag skriver och frågar om han har någon smart lösning till mitt ljudproblem? Sätter på kaffe, går ut på altanen och då ringer telefonen: i andra sidan luren hör jag hans välbekanta röst...  Jag kunde inte låta bli att skratta, det är ju så typiskt honom och någonstans har det känts som om han väntat på ursäkten. Hur som helst blev det ett trevligt samtal, blandat med allvar (dator), lite annat och en massa skratt. Fan vad jag behövde få skratta! Kloka huvuden slogs ihop och tänkte... och inte blev vi klokare för fungerade gjorde det inte. Jag är så oerhört glad över att han ringde!

För jag fortsatte att pula och pilla lite i datorns inre, prinsen hjälpte till att ta i och ur kablar, startar om den och Voila! Ljud!!!! Massor med ljud... Slänger på Hinder som tillsammans med Miranda Lambert just nu är det som snurrar runt, runt. Av 3 skivor med endast guldlåtar känns ändå den här som just rätt låt att lägga ut just nu:



Hinder fick sin presentation för mig för 2006. Jag kan inte annat än att säga att jag blev störtkär! På olika sätt ska sägas... Och det är ju också så att sångaren är så grymt snygg... Tillsammans med Takida spelades dom runt, runt och runt igen... Dom spelades i bilen, på väg till flyget, på väg hem från flyget. På tåget och bussen, Hinder lite mer än Takida. Jag spelade fult just då...

En Miranda Lambert till får plats idag. Det finns tillfällen då även jag tittar på MTV och det gjorde jag idag, en dokumentär om henne. Hon är blond, snygg, sjunger för jävla bra, gift med en snygg karl och har så mycket ödmjukhet och hjärna så att till och med jag blir avundsjuk... Det när ju nästan så att det är värt att bli lesbisk på kuppen... asg!



Nu har jag (snart) sett Mumien i ett svep - en ny erfarenhet kan jag säga ;) Samtidigt som jag skriver ännu ett brev!

Avslutar dagens inlägg med dagens absolut vackraste fotografi:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!