fredag 27 januari 2012

Man kan säga...


... snöar! Nu igen :) Ja, så kan man beskriva det... Jag erkänner - jag tycker om snö. Det hör på något sätt vintern till. Det blir ljusare mot det mörka, det ger en ro i min själ. Man kan träna lite genom att skotta snö och få alldeles för ont i musklerna av det men va sjutton - det kan det vara värt... En av de bättre sakerna är att man kan gå ut och göra snöänglar över hela gräsmattan:) Jag älskar att göra snöänglar!

Annars har dagen lixom bara försvunnit. Tycker så synd om en kompis som jag pratat med en hel del idag. Livet är verkligen inte lätt ibland och ibland verkar det som om en del människor kommit till världen för att jävlas med andra människor. Riktigt jävla förtvivlad blir jag när det är barn inblandade, då föräldrar inte kan bortse från sina egna meningsskiljaktigheter utan att det även drabbar barnen. Att använda barnen i fult spel... är verkligen fult.

När man startar ett förhållande är man alltid på något sätt inställd på att det blir en förändring i ens liv. Ett förhållande bör alltid bygga på ärlighet, tillit, vänskap och en massa annat. Man står bakom den man blivit kär i och han ska stå bakom kvinnan. Att gå bakom ryggen på någon för att göra någon illa är illa. Att göra det på någon man säger sig älska är ännu värre. Att göra det mot den andre föräldern av ett föräldraskap skadar barnen. Snälla människor - tänk innan ni gör saker...

På tal om förhållanden har jag haft en diskussion om det där med sex i förhållanden. Det jag saxat in här under är om ett stycke som tar upp ämnet prestationsångest i sexlivet, skrivet av mig  till min manlige vän:


"Hm... på något sätt bara ... alltså... sex i ett förhållande bygger på trygghet. Är man trygg finns oftast inte problemen. Kvinnor tycker dom är tjocka, fula, osexiga varelser som bara gör fel hur dom än gör. För hur man än gör så blir det ju "bara" fel... Och man blir ju aldrig så där porrfilmssnygg vad man än gör... man har inte de sexiga snygga brösten eller den perfekta häcken och den där midjan... För att inte tala om det svallande håret, snygga välsminkade ögonen som fullkomligen äter upp både man, männen och tittarna...


Och det vet väl "alla" att männen i porrfilmerna håller på i timmar och tjejerna stönar i kapp. De kan vara fula som stryk men fan så vältränade och killarna springer på gymmet för att få till de där kropparna som de är helt övertygad om att kvinnorna vill ha... De sprutar en halvmil (okej, det vanligaste sprutet i en porrfilm är faktiskt gjort av TAPETKLISTER som är mest likt....) jo, men det måste vara jättespännande att få det över hela ansiktet... Framför allt jävligt upphetsande...???


Du frågade om vi kvinnor aldrig är nöjda  Jodå, vi blir faktiskt det. Helst med en man som älskar oss för den vi är - korta, överviktiga/mindre överviktiga, långa, fula, vackra med dom bröst vi har naturligt. Vi blir ofta jätteglada över den där snabbissen som kan ske vart som helst... eller det långsamt uppbyggda. Vi är om sanningen ska fram inte så många som faktiskt vill ha analsex eller bli sprutade i ansiktet. Det enda vi begär är bli älskade för vår egen skulle och att mannen åtrår oss för att vi är vi och inte en fantasibild... Och vad jag har fattat det som så är det precis vad männen vill ha också - att bli älskade för sin egen skull.... och ärligt - 2 orgasmer på samma gång??? Hm... öhh.... jaha? Du nämnde det där med att först duscha och sen bli svettig... okej - jag kanske är konstig men man får gärna vara ren innan men efteråt vill jag bara gosa in mig i den varma, kanske svettiga famnen och domna bort in sömnens värld... Okej - jag kanske är rätt gosig av mig med rätt man... Och sluta häng upp dig på den där snabba... den är ju mest njutbar... precis som den långa..."

På ett sånt inlägg blir frågan om man typ verkligen är på riktigt och att man är en underbar person :)

Det är en riktigt intressant diskussion, den typen av diskussion som har en tendens till att balla ut totalt när man har den annars. Men vi har verkligen penetrerat den... hahaha. När jag gick på Fordon hade man ju många sexsamtal men aldrig på den här nivån. Jag brukar inte diskutera sex men när jag känner mig trygg med den jag pratar med så har det hänt och det är ärligt bara inom 1 förhållande jag gjort det. Men så hade vi ju ett väldigt bra och lyhört sexliv... asg :P (tror jag i varje fall, jag hade i varje fall inget att klaga på...)
-----

Hur som helst... så här känns det i varje fall... vissa dagar vid vissa händelser...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!