fredag 13 november 2009

Crying over you

TV-n har gått och lagt sig så vi har ingenting att göra, jag och barnen. Barnen håller på och river lägenheten men de leker så gott så jag låter dem hållas... Samtidigt lyssnar jag på ABBA...

Tänker på alla gånger man som liten stinta stått framför spegeln med hopprepet och sjungit till ABBA. Vad roligt man hade... hur man ville vara Frida eller Agneta. Sjunga lika bra som dom... Jag och Lena alternerade mellan tjejerna... vi var ju båda ljushåriga så det där med Frida var ju lite fel... När jag sökte på nätet hittade jag en ABBA låt jag aldrig hört förut så den måste jag ju bara lägga ut. Kan inte ens lista ut vilken skiva den var med på men med tanke på soundet måste det varit en av de allra första skivorna.

När jag lyssnar på ABBA tänker jag på den tiden jag var någorlunda sorglös... inte hade de problemen jag har idag. Man längtade tills man var stor och hade hela livet framför sig. Inga barn skulle jag ha (men har ju 3 st jag älskar över allt annat men vidhåller att 4 stycken är det jag fortfarande vill ha... det fattas lixom ett) men jag skulle ha en man som älskade mig så som min pappa älskade mig. Det vill säga att jag skulle vara hans prinsessa... Vart tog han vägen?

När jag blev tonåring slukade jag kärleksromaner (erkänner - det slinker ner en och annan nu med). Läste om kvinnorna som fanns sina stora kärleker som gjorde allt för dem. Vid sidan om fanns ofta de där kvinnorna som ville göra deras liv till ett helvete och de fina, goda kvinnorna vann alltid och de fick sin kärlek. Däremot tycker jag inte om sådana filmer. Nej, när jag ser film ska det vara fart, fläkt, Sci-Fi och gärna övernaturligt. Det kanske beror på att jag i mitt liv vill ha både den där stora kärleken, lugn och ro och en massa fart och fläkt... Vet inte...

Vet att jag åker upp och ned... i varje fall just nu... har ju slutat stå med hopprepet till ABBA men att sitta still och lyssna funkar lixom inte...

Och här är låten jag aldrig hört förut, har ni hört den?
Jag förstår ju varför den inte blev en hit för den är inte speciellt bra...



Lyrics | Abba lyrics - Crying Over You lyrics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!