onsdag 11 november 2009

Och livet snurrar på...

... så gott det går. Ibland vill jag bara säga stopp, stanna - jag vill stiga av! Vill inte vara med längre men det gör jag ju inte. Jag sväljer min stolthet och fogar in mig i samhället. Just nu är det de enda jag kan göra och det är svårt. Den ena efter den andra fattar verkligen inte. Någon annan kommer med helt obegripliga förslag, en tredje motsäger den andra och jag bara försöker hålla mig flytande. Jag har förstått att mitt fall inte är så okomplicerat som det tycks och det känns inte så roligt. Men jag ska göra som ni säger - lovar. Ska inte använda all min argumentationslusta och säga emot. Frågor kan jag ställa om det som händer, varför det händer och vad som blir kontentan av det men jag tänker inte riskera att stå med mina barn i rätten! Jag måste tänka på mig och mina barn helt enkelt och det gör jag enklast genom att vara så snäll och lydig som jag nog inte varit sen jag var liten.

Idag ritar jag för att ha något att göra... Jag ritar en tatuering jag ska göra. Alla mina tatueringar symboliserar någonting för mig och denna symboliserar den kärlek jag känner och har inom mig. Vet inte varför låten "Addicted to Love" dyker upp i min hjärna. Filmen "Coctail", en sån där sockersöt historia om flickan och pojken som står emot allt och alla och som efter mkt om och men får varandra... Kommer ihåg drinken som den snygga tjejen beställde i baren "Orgasm"... kommer ihåg en annan drink från ett annat tillfälle "Long slow screw upp against the wall"... att beställa den utan att vara helt pionröd i ansiktet var helt omöjligt. Men den var ju bara så goooood! och inte kommer jag ihåg vad det var i den heller men mina smaklökar kanske har ändrat sig sen jag var runt 25...

Tror att alla mer eller mindre är beroende av kärlek - att vilja vara sedda, att få vara någons centrum. Att få bli älskad för den man är och inte den någon vill att man ska vara.

"Kärlek är när man kan leva sig in i hur det är att vara i den andres kläder, det är det som djupast binder samman människor. Att respektera och ta den andre på allvar är grundläggande, liksom att ord och handling - det man säger och det man gör - stämmer överens"

"Kärlek är att ge och få
- Inte kräva, inte kväva
Frivilligt, frimodigt och tillitsfullt"

Det här är kärlek... Men man kan vara beroende av kärleken med. Känslan av att få älska och känslan av att bli älskad. Den betyder så mycket... och därför blir det "Addicted to love" med Robert Palmer som blir dagens låt....


Lyrics

Robert Palmer lyrics - Addicted To Love lyrics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!