måndag 2 november 2009

Min dator

Min dator lever sitt egna liv just nu.
Skulle starta ett program - det fanns inte ens i listan...
Skulle kolla på en bild - mappen gick inte att öppna...
Skulle titta på film då, eftersom att bilderna inte gick att öppna men inga filmer fanns??? Hm... konstigt, såg ju på film på datorn här om kvällen.

Och så har det fortsatt hela dagen och efter vad som känns som 17 omstarter så har jag nu bestämt mig för att faktiskt trycka på den där Lenovoknappen.

OMINSTALLATION kallas det för...

Jo, det var det där andra ja... det är inte lätt att inte komma överens ibland. Det har jag fått lära mig idag och det handlar inte om mig som person denna gång, i varje fall inte rent känslomässigt, det handlar om annat. Efter att ha tagit mig från mitt hem till en annan ort och inte vilja åka tillbaka dit så utspelar sig följande: För nr 1 ska jag inte återvända, för det skadar mina barn. Men min hemkommun säger att jag måste åka tillbaka. Inte till mitt hem för där är ju situationen inte så okej utan till ett annat ställe. Bara för att de inte kan ringa till socialförvaltningen där jag just nu är. Jag fattar inte logiken i detta. Och de ger mig inget val. För att de ska erbjuda mig någon form av hjälp måste jag tillbaka till brottsplatsen. Logiken är slående måste jag säga....

Det är som det där med att vara sjuk - man ska vara jävla frisk för att orka vara sjuk! Trots att alla lagar i vissa delar är mer än tydliga spelar ju ingen roll helt uppenbart. Sen när man försöker förklara för tex vänner så fattar de mer än lite. För jag sa inte att jag skulle dit för att göra "det" - jag sa att jag var tvungen att åka dit för att få hjälp.... det är ju inte riktigt samma sak. Den enda som fattat vad jag säger är en viss person... tack och lov för att det finns någon som lyssnar på vad jag säger... Jag är så trött på att en del människor tex ger sk tolkningsföreträde...
Det blir oftast fel - lyssna på hela meningar istället för halva första för att sen ha en åsikt... Det blir så mkt bättre då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!