lördag 28 november 2009

Lördagsrapport....

En av de saker jag klarar av just nu är att åka någonstans där det finns människor. Massor med människor - det är tryggt.


Idag tog jag med mig mina älskade Fjompbarn in till Nordstan.


Ja, varför egentligen vet jag inte men vi åkte in.
Jo just det, det var en utställning och Nordstans julmarknad.
Vi strosade omkring och tittade i lite affärer.
Kollade lite smycken.
Lite smink (jo, jätteroligt för Fjompsonen....)
Lite julmarknad.
Lite Clas Ohlsson.
Vi köpte ingenting i Nordstan.


Däremot gjorde vi någonting som vi aldrig gjort tillsammans förut.
Vi gick till Pizza Hut och åt.
En mycket konverserande kom vi fram till att vi skulle ta en
pizza med blandade saker och det som någon inte ville ha fick helt enkelt petas bort.
Vi beställde en familjepizza eftersom att det var billigast.
Till det fick man 1,6 liter cola.
Jodå - vi åt upp all pizza och drack upp all cola.


Efter det fick jag en ingivelse och vi körde mot Backaplan och Skopunkten.
Alltså jag måste ha ett par stövlar.
Ungarna vinterskor.
Har ju gått igenom hela deras sortiment och hittat 1(!) par stövlar jag tyckte om.
Men de kostade då 499:- och det hade jag inte att spendera på ett par stövlar till mig när ungarna behöver vinterskor. Så jag köpte dem inte.
Hur som helst gled vi in där på en räkmacka några minuter i halv 4.
Och där! Där hängde de! De där stövlarna med spännen som jag velat ha.
Bara det att nu kostade de inte 499:- längre. De kostade 199:-... och de passade min fot.



Till Fjompsonen hittades ett par superläckra typ halvfodrade gympisar med både dragkedja och snörning. Rea 299:-
LillFjompan tvingades på ett par vinterstövlar hon med.
Hon var så sur - hon bor ju i sina vanliga stövlar och läckra gympadojjor. Gick med i Skopunktens kundklubb och erhöll 10% på mitt köp. Så allt som allt betalade jag 448 kronor för våra 3 par skor/stövlar istället för de 898 de hade kostat om jag köpt allt första gången vi var in där.... Sånna köp tycker jag om....


Och ni som känner mig privat blir ju inte förvånade över att det är spännen på stövlarna :)


Och medans jag författad detta lilla inlägg har jag idag som vanligt lyssnat på musik. De senaste dagarna är det ju gammal musik som jag lyssnade på som liten som har stått på menyn. Så även idag. Idag har jag snöat in på de gamla godingarna Magnum Bonum. Ni vet - Skateboard, Oh Loverboy, Hög hatt och för att inte förglömma Kom tillbaks. Kom tillbaks har jag och min kusin Lena gråtit floder till. Och på sommaren i Hälsingland sjöng vi för full hals till Oh Loverboy. Vi verkligen älskade Magnum Bonum. Och Faktory... Skateboard kommer jag ihåg från när jag var i Österrike med. Kusin Pelle hade upptäckt det där med musik och han lyssnade på den. Jag kommer än idag ihåg hur jag gick och sjöng på den i korridoren på hotell und gasthaus Ascher i den lilla urmysiga byn Brandenberg. Nä, nu blir det mer poppa av. Det finns inget som gör mig så glad just nu som när jag lyssnar på gammal musik med drag i som jag kan texten på så jag kan sjunga med. Det är väl typ en av de få sakerna som kan göra mig glad. Livet i övrigt gör mig ju som sagt var rätt deprimerad....



Lyrics | Magnum Bonum lyrics - Skateboard lyrics

1 kommentar:

  1. Du ska så absolut få gå med mig på mellandagsrea! Jag har inte de falkögonen när det gäller rea! :P

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!