måndag 9 november 2009

Dagens låt...

John Mayer verkar ha ett struligt kärleksliv med Jennifer Aniston men han skriver grymma låtar. En av dom som talar till mitt hjärta är "Stop this Train". Jag tror att den handlar om att bla bli gammal. Jag har aldrig varit en av dom som har haft ångest för att bli gammal. Jag duger som jag är! Det underlättar dock att jag kanske ser lite ung ut... jag vet inte, inbillar mig det i varje fall... Den handlar också om att livets hjul spinner för snabbt ibland, att man inte hinner med och precis så är det. Hur ska man hinna med allt som man vill, hinna se och märka allt som händer runt omkring en? Ibland vill jag bara ropa "Stoppa tiden"! men det går ju inte.

Bara att fortsätta leva och ta var dag som den kommer. Jag är inte alltid bäst, jag är inte alltid lycklig. Jag är väl som människor är mest.... jag är jag med alla mina brister och fel. Jag har massor med fel. Massor med brister. Men även massor med bra saker och jag har uträttat bra saker i mitt liv. Gäller bara att veta vad man ska fokusera på helt enkelt... och just nu fokuserar jag på att maten ska bli färdig....



Lyrics

John Mayer lyrics - Stop This Train lyrics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!