fredag 20 november 2009

Musiken i mitt hjärta

Idag kom jag äntligen iväg till min älskade kör.

Jag har ju inte kommit iväg på nästan 2 månader. Först var vi förkylda. Sen var vi förkylda. Efter det var vi... ja, just det - förkylda. Sen har jag inte haft någon orka att komma iväg. Hur som helst - idag kom jag iväg.
Jag har ju sjungit sen jag var liten, min första kör började jag i när jag gick i andra klass. I den kyrkokören sjöng jag ända tills jag flyttade ut till Vätö. När jag gick i sjätte klass började jag ta sånglektioner. När jag flyttade till Vätö började jag i kyrkokören där och sjöng där i många år. Sen när barnen började komma så tappade jag det där med att sjunga i organiserad form. Sen fick jag nys om en gospelkör i staden och jag sökte mig dit. Sjöng där i många år - älskade varje minut av våra övningar och uppträdanden. Det har gett mig möjlighet att få sjunga bakom några av världens bästa gospelsångare/sångerskor flera gånger. Det har gett mig möjlighet att få sjunga solo så att människor börjat gråta... Ja, att sjunga har verkligen alltid varit en stor del av mitt liv.

När jag flyttade ner dit jag bor nu sökte jag upp en gospelkör och jag fann Gospel.com. En helt underbar kör med en driven körledare. I maj förra året hade vi en bejublad konsert med en av mina stora, stora idoler, Py Bäckman. Det var så vackert att fler än jag hade ståpäls. På nyårsdagen skall vi ha en till konsert med Py. Vad jag längtar...

Vi ska bland annat sjunga "Gabriellas sång" från "Så som i himmelen". Lägger ut den här från filmen. Eftersom att vi är en kör har vi naturligtvis ett annat arrangemang på låten men de stora dragen är naturligtvis de samma.
Och vacker - det är nog Gabriellas sång när som helst. Jag hade inte en aning om att det var Py Bäckman som skrivit den... men det vet jag nu :)


Lyrics | Helen Sjöholm lyrics - Gabriellas SÃ¥ng lyrics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!