onsdag 25 november 2009

Jaga Lillfjompan

Klockan kvart över 3 idag på eftermiddagen kom ett mess!

"Jag sitter på fel buss"

Ehhh.... jaha....?

Jodå - lillfjompan hade stigit på fel buss så nu var hon på väg in till stan...
Innan jag fått tag på henne igen hade hon kommit förbi sista hållplatsen innan stan.

Ner till bilen.
In i bilen.
Ringer upp henne igen -
"lägg nu inte på luren, lilla fröken"

"Nej mamma...."
-
-
-
"Nu åker vi förbi IKEA..."
"Okej..."
"Nu åker vi förbi Klädkällaren"
"Mm..."
"Nu ser jag läppstiftet..."
"Förstår det"
-
-
-
Brum, brum.... kör som en tok...
-
-
-
"Nu stannar bussen...."
"Vart är du då?"
"Det vet jag inte..."
"Vänd på dig - där är Nisse Pisse"
"Neeeej"
"Jo...."
----
"Okej då!"
"Snart framme...."
-
-
-

Brum, brum... vänster i korsningen, igenom rondellen.

Där stod hon - mammas Lillfjompa. Alldeles blöt och förtvivlad...

Jaja - sånt som händer.
Hon fattade inte direkt varför mamma skrattade nu när spänningen släppt och hon var lokaliserad.

Poppade Michael Jackson på vägen hem...

1 kommentar:

  1. Jo ja, hon har väl ärvt mormors lokalsinne precis som jag :P

    SvaraRadera

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!