lördag 21 november 2009

Hjärnstopp

Idag har hjärnan gått i baklås känns det som - tillsammans med kroppen. Jag har ju varit förkyld i nästan 5 veckor, fram och tillbaka och det har hostats rejält emellanåt. Det är väl mer än 1 som har sagt till mig att jag ska vandra iväg till läkaren men jag kommer ju aldrig iväg. Tills idag då jag trodde att ryggen och bröstet skulle brännas upp. Att dra djupa andetag och hosta kändes som en omöjlighet så jag tog mig iväg till akuten. Som inte blev glada... behöver väl inte säga mer... skyhög sänka och lunginflammation blev domen. De ville gärna att jag faktiskt skulle bli kvar men vem ska ta hand om barnen då? Så det blev allt till att åka förbi och hämta Lovisa på hennes kalas och sen åka hem igen... Det är vid sånna tillfällen jag blir ännu mer förbannad över allt som har hänt... men men... orkar verkligen inte vara arg idag.

Igår ramlade jag ju in på gamla låtar igen och minnen till dom. Jag, som alltid lyssnat massor på musik, har ju samlat på mig massor med minnen till den musik jag lyssnat på. Jag förknippar helt enkelt massor till musiken, bygger lixom upp minnena till dom. Dagens låt är från när jag var... inte en aning faktiskt. Jag har olika minnesperioder till den. Men jag kommer alltid ihåg vissa saker när jag lyssnar på detta band. På något sätt är det en kille som kallades för Pangis. Egentligen hette han något annat. Jag vet inte varför jag förknippar REO Speedwagon med honom men jag gör det i varje fall. Det minnet av honom som sitter hårdast fast är den helg då han skjutsade mig hem efter ett av de SSU-discon vi hade på Vätö. Jag har för mig att han hade en Volvo. Discot gick bra för SSU. Vi hade städat undan och han skjutsade mig hem, jag bodde ju längst upp på Vätö så han tog vägen förbi mig innan han åkte till färjan. Han åkte med dagens sista färja - 2-färjan. Morgonen efter väckte min mamma mig och sa att Olof Palme var död. Ja, jag var ju inte den enda som var chockad över detta. På något sätt var det symboliskt att vi hade haft ett SSU-disco samtidigt som en av våra absolut största socialdemokratiska ledare lämnat oss genom ett våldsdåd.

Pangis hade en kompis, Micke, som lyssnade mycket på REO Speedwagon. Ja, jag vet inte varför jag sammankopplar Pangis med detta band som sagt... Har försökt hitta en låt att lägga ut. Problemet är att jag tycker att så många av dem är så bra. Men nu har jag valt - en av de låtarna jag brukar lyssna på när jag är deppig men jag byter ju alltid könen så att den kan representera mig själv.... Så varsegod, "Take it on the run" - REO Speedwagon:



Lyrics | Reo Speedwagon lyrics - Take It On The Run lyrics

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!