måndag 9 november 2009

Morgonrapport

Nu försöker familjen Fjomp att komma in i någorlunda rutiner igen.
Det tog Lillfjompan över 2 timmar att somna i går. Klockan var nog inte förräns över midnatt innan sömnen inföll för henne. Och för mig.

Är glad över att barnen är äldre för det gör det lättare på mornarna, det är inga kläder som skall kläs på utan det sköter dom ju själv. Det enda Lillfjompan behöver lite hjälp med är att borsta håret ibland, det långa vackra håret i perfekt blond färg. Sån blond färg som jag har haft.

Tills idag. Många gånger har jag köpt hem brun färg för att färga håret och lika många gånger har den blivit dålig eller så har det blivit några mörka slingor. Ett tag hade jag brunt underhår och blont över. Kanske inte låter snyggt men var det. Nu var det dock dags för förändring och hårfärg köptes in i går när jag var på den lokala butiken. Färgen hette guldbrun. Ja, inte vet jag om det är guldbrunt men brunt är det i varje fall. Har aldrig tillhört de där blonda som är ljusa i hyn eftersom att mina föräldrar är mörka, speciellt min mor. Precis som mamma har jag skiftningar i håret, hon har rena blonda fält i sitt bruna hår, så det där med slingor har hon aldrig behövt beblanda sig med. Det har hon haft - helt naturligt. Nu är det i varje fall gjort. Det som irriterar mig just nu är att jag inte har någon hårfön att fixa till håret med men det får ju bli som det blir. Det blir nog bra i slutändan...

Det sägs att blondiner har mer roligt än brunetter. Äh... det struntar jag i. Mina mörka vänner har alltid haft lika roligt som jag, om inte roligare. Skillnaden lär väl bli att människor inte kommer att förutsätta att jag är dum i huvudet direkt. Det lär de väl märka när jag öppnat munnen igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!