fredag 13 november 2009

Sömn...

Inatt har jag sovit. Förvarnade barnen att jag fått nya sömntabletter så att jag kanske inte skulle vara helt vaken när de skulle iväg till skolan. De är ju ändå 10 och 13 år och har egentligen klarat sig själva rätt länge på morgonen. Men ändå - eftersom att livet är så extremt för oss just nu har jag ändå gått upp med dom. Och vaddå? Jag kan ju ändå inte sova...

Tog då den här tabletten som jag aldrig ätit förut. Låg vaken och vänta - ingenting hände. Det tog lång tid innan jag somnade men när jag väl sov - så sov jag. Jag vet att jag sa några ord till barnen i morse om smöret men det var väl typ allt. En drömfri sömn - eller det är ju så att sömnen aldrig är drömfri men jag kom i varje fall inte ihåg vad jag drömde... skönt för mina drömmar är oftast inte snälla mot mig. De är ofta fulla av saker jag vill ha men inte får...

Om jag ska vara helt ärlig saknar jag den där varma famnen att krypa in i. Det är jobbigt men jag måste acceptera situationen som den är. Mitt liv är ju ändå ett veritabelt helvete just nu. Har jag satt mig i skiten själv? Klart jag har mig själv att skylla men jag kunde ändå inte veta att det skulle se ut så här en dag. Man gör handlingar genom hela sitt liv - de är smarta eller mindre smarta. Förr eller senare får man betala för sina synder... kanske det jag gör just nu, vet inte. En del saker som händer i livet rör man bara inte över, de blir faktum som man får försöka röra ut så gott det går. Vet bara inte riktigt hur jag ska röra bara för att det ska bli rätt.... Men ändå så ångrar jag inte de saker jag gjort i mitt liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här får du gärna lämna en kommentar. Din e-postadress visas inte om du kommenterar. Jag har rätten att välja om jag kommer publicera din kommentar eller inte. Oftast lägger jag ut den men det finns tillfällen då det inte passar sig. Ha det gott!